‘Alle winkels hier in de Mall zijn flagshipstores’

Voor elke winkel een eigen verhaal neerzetten. Die ambitie heeft Unibail-Rodamco-Westfield (URW) met Mall of the Netherlands in Leidschendam. Na de verbouwing van het voormalige winkelcentrum Leidsenhage, die in oktober 2020 klaar moet zijn, verwacht de ontwikkelaar veertien miljoen bezoekers per jaar.

De herontwikkeling van winkelcentrum Leidsenhage tot Westfield Mall of the Netherlands is de overtreffende trap van een verbouwing met de winkel open. Dat leert een bezoek aan het bezit van Unibail-Rodamco-Westfield (URW) in Leidschendam. Het retailpaleis omvat straks 117.000 vierkante meter winkels, horeca, leisure en service. Met nog tien maanden tot de opening in oktober 2020 is een kwart van het winkelcentrum klaar.

Iets bijzonders neerzetten
Met winkels van al gauw enkele honderden vierkante meters grijpen veel retailers volgens URW de gelegenheid aan om iets bijzonders neer te zetten. ‘Concepten die retailers hier uitproberen, zullen we later ook in de rest van Nederland zien’,  zegt Sydney Koster, ontwerpmanager van URW. En wie zegt dat alleen hippe modeketens zich aan een flagshipstore wagen? ‘Alle winkels hier zijn flagshipstores. De Etos is een heel andere vestiging geworden dan de recht-toe-recht-aan-variant die we gewend zijn. Bij Etos in de Mall hebben de looppaden ronde vormen en het interieur heeft een warme houtkleur.’ 

Voor elke winkel een verhaal
‘Het personeel van Etos verkoopt niet alleen, maar adviseert ook op het gebied van welzijn’, vervolgt Koster. Achter in de winkel kunnen klanten hun BMI laten bepalen en zich laten informeren over manieren om die te verlagen. Met producten die bij Etos te koop zijn.

‘Zo willen we voor elke winkel een verhaal neerzetten. Elke winkel moet iets unieks te vertellen hebben, ook bekende Nederlandse partijen’, zegt Teun Koek, projectdirecteur Mall of the Netherlands bij URW. ‘Etos wil een stap omhoog zetten, wij helpen daarbij. Jumbo rolt zijn foodmarkten uit waarbij de supermarkt wordt aangevuld met ter plekke bereid eten. Albert Heijn wilde in Leidschendam een XL-vestiging. Hier is er plaats voor.’  

Bron: Vastgoedmarkt, 02-01-2020