De beste Berry Blast? Nog steeds in de Torenstraat

Na een internationale horeca-carrière startte Rebecca Joyner in 2008 Cheesecake Company. Ze vond een winkelpand aan de Torenstraat 32. Tien jaar lang wisselden succes en tegenslag elkaar hier af. In 2009 bereikte ze de finale van de Baby Tycoon Award, een prijs voor startende ondernemers. Het leverde een golf aan publiciteit en nieuwe klanten op.

Tegenslag was er ook: de Torenstraat lag door een herinrichting een jaar lang open. In diezelfde periode brak de economische crisis uit. Rebecca bracht haar kosten drastisch terug, zonder concessies te doen aan de kwaliteit van de cheesecakes. Naast passie en liefde stopt ze er alleen de beste ingrediënten in.    

Ze overleefde alles. Door hard werken, leren van fouten en vooral door een uniek product. Voor de fans is een bezoek aan de Haagse binnenstad pas compleet met een Berry Blast of een Cherry Vanilla in de Torenstraat. Of een van de andere vijftig smaken. Slimme marketing zorgt voor free-publicity. Zo deed RTL Boulevard uitgebreid verslag van een Cheesecake Challenge op het plein voor de Grote Kerk.   

Tijd voor geluk

De Torenstraat 32 was goed voor de start, maar het pand had veel nadelen: klein, weinig daglicht én een duur en ongunstig huurcontract. Rebecca wilde na vijf jaar weg. Door een vergissing lukte het net niet op tijd de huur op te zeggen. Ze zat nog vijf jaar (tot 2018) vast aan het pand. Weer een tegenslag. Gelukkig gingen de zaken ondertussen steeds beter. Eind 2017 zocht Rebecca contact met Steenworp om zich te oriënteren op een nieuw pand.  

‘Ja, ik kende Manon nog uit de tijd van de Baby Tycoon Award. We hebben gekeken waar kansen lagen. Ik wilde sowieso in of dichtbij de binnenstad blijven. Mijn klanten zijn voor een flink deel toeristen, dagjesmensen en studenten. Die blijven in het centrum. Verder breng ik veel bestellingen weg met de auto. De zaak moet goed bereikbaar zijn. En ja, ik kan natuurlijk ook niet de hoofdprijs betalen. Al met al best lastig. Manon heeft me op de hoogte gehouden van wat er aan panden vrij kwam.’

Uiteindelijk ben je maar een paar adressen opgeschoven van nummer 32 naar nummer 50? Hoe zit dat?

‘Dat is best een gek verhaal. Ik zag op een dag heel toevallig dat het pand op nummer 50 werd leeggehaald. Het was me nooit eerder opgevallen. Meteen ben ik erachteraan gegaan. Het bleek eigendom van Vestia. Ik heb gebeld en ben in gesprek gekomen met een aardige accountmanager. Om een heel lang verhaal kort te maken: Ik werd de nieuwe huurder. Toen ik dat hoorde, viel er ineens zoveel spanning weg. Het voelde als een bevrijding. Eindelijk weer vrij ademhalen. Het pand is drie keer zo groot, veel mooier en lichter. En ik betaal minder.’

Heb je veel moeten verbouwen?

‘Het was behoorlijk verwaarloosd. Vestia heeft een nieuwe vloer gelegd, de wanden gestukt en de installaties op orde gebracht. Dat heeft geweldig geholpen. Verder hebben we veel spullen meegenomen uit ons oude pand, omdat ze nog goed te gebruiken zijn, maar vooral ook om dezelfde sfeer te houden. Je moet klanten een beetje houvast bieden.’

En nu?

‘We gaan Cheesecake Company in Den Haag verder uitbouwen. Werken met nieuwe smaken en nieuwe combinaties van smaken. Misschien ook meer vaste afnemers in de horeca. Nu alle ellende voorbij is, hoef ik alleen maar positieve energie in de zaak te steken. Wie weet, op termijn een tweede vestiging in een andere stad.’

Cheesecake Company
Torenstraat 50,
2513 BT Den Haag

www.cheesecakecompany.nl
info@cheesecakecompany.nl
070 887 8158